Derde week

13 mei 2018 - Burgos, Spanje

Zondag
Al vroeg onderweg na een goed ontbijt.
Het was vreselijk koud,temp rond 0,wel heel mooi te zien in de zon die gelukkig wel scheen.
Mooie natuur.
We hebben nu Burgos,hier blijven we 2 nachten morgen rustdag
Hadden een pension geboekt via internet (pure luxe)maar dat mag wel op moederdag. Maandag Rustdag in burgos gebleven. Kathedraal bezocht,inmens groot, met audio in Nederlands rondgeleid in kathedraal,geweldig. Arnoud maakte veel foto's. In de middag nog éven toerist zijn, moeders in treintje door de stad yess. Nu lekker gegeten zo meteen weer inpakken voor morgen weer verder te gaan met de camino. Dinsdag Gestart weer met de camino We waren in burgos aan het zoeken naar de camino, een andere man was ook aan het zoeken bleek dat een belg te zijn,genaamd dirk,hij startte de camino in burgos. Hij heeft de hele dag met ons meegelopen. Ik voelde me al een ervaren pelgrim ☺ Tijdens wandeling klein kapeltje bezocht,iedereen kreeg een medaillon omgehangen van klooster orde. Op de achtergrond hoorde je het ave maria (mooi moment) Verder fijne dag gehad aangekomen in hornillos des camino We hadden daar een zolder ruimte met 7 bedden,die waren al opgemaakt (heerlijk) Na een goede nacht om 600uur opgestaan. Ontbijt moesten we zelf samenstellen bv thee zelf maken Sinaasappel sap stond in ijskast brood in de keuken op tafel. Ook weer 20km gelopen ,het lopen kostte wat meer moeite vandaag,maar we slepen ons er wel door,zelfs lachend. Aangekomen in castrojeriz,eerste herberg komplet,tweede herberg komplet. Even wás ik zielig en boos tegelijk ,al die reserveringen en al díe ménsen laten de bagage vervoeren díe zíjn eerder daar en wíj krijgen geen bed toen arnoud vroeg waar we dan konden slapen ,legde hij uit dat het begin van het dorp was en dat er nog enkele herbergen waren. Goed weg alle negatieve gedachten,alles heeft reden Derdealbergue twee bedden zelfs een los bed. We troffen daar dirk weer en een echtpaar uit new zeland,neyl en Tonnis. We aten samen het pelgrim menu aan de lange tafel. Na het eten kregen we nog uitleg over de wijn die hij zelf druivenpers door de keuken . Hostelier was zo enthousiast,vertelde veel en alleen maar in het spaans,hij maakte er een feestje van. Daarna nog de wijnkelder mogen kijken en een beetje mogen proeven. De nacht was wat aan de koude kant..