Tweede week

11 mei 2018

Onderweg langs de camino stond een kraampje
Iedere pelgrim word er verwelkomd, vroeger door de moeder( deze stierf in 2002) nu door dochter
Stempel ontvangen ,ze verkocht ook speldjes van camino,heb er eentje gekocht
Kregen ook nog verse vijgen was goed met het warme weer. In navarette hebben we ook een hostal Niks is toeval daar treffen we weer bernadette en de 2 sara 's uit de usa. Heerlijke avond gehad, tijdens eten een echtpaar mee gesproken man helemaal blind vrouw slechtziend,zo'n gezellige mensen. Deze liepen ook de camino ( vraag me niet hoe)maar wel respect. Na afloop van gastvrouw nog een aperitiefje gekregen van de streek,heeerlijk. . Prachtige kerk. Dag erna naar santa Domingo,geslapen in hostal. Heilige mis bijgewoond, indrukwekkend ,niks verstaan maar dat gevoel de hele kerk zit vol met veel pelgrims. Daarna liep iedereen naar de jakobus en er werd een lied gezongen. Donderdag door naar belgrado, nog eens een albergue Santiago geslapen. Onderweg bill en Nancy nog gezien (bill loopt steeds vooruit,Nancy loopt moeilijken loopt haar eigen tempo,zo'n fijne mensen met hele leuke grapjes (daar zijn wij wel van gediend 😊) Douchen was wat minder ging met droge kleding erheen en kwam met natte kleren terug Maar goed alles droigt vlug in de spaanse zon. Onderweg nog pony met aanhanger tegengekomen,aparte manier om de camino te lopen. Geslapen in zaal ging prima Vrijdag We waren iets later vertrokken want we hadden maar 12 km gepland Het was een warme dag. Aangekomen in villa france montes de oca Geslapen in hostal elpajero Daar hebben we een wasmachine en drogertje laten lopen met onze was. Verder alleen een kerk die gesloten was na 5x proberen of hij open was hebben we het maar opgegeven (grote Filippijnse schelp niet gezien) Het was alleen heel druk op de weg met vrachtwagens ,wel eens af te vragen hoelang dat dit goed gaat. Zo hard reden ze. Zaterdag Naar ages gelopen. Eerst flinke berg,omdat ik smorgens met wandelen wat startproblemen heb ,ging het niet zo snel,toen vroeg me een Schot of hij me de rugzak kon dragen,omdat ik het wat zwaar had,lief toch ik zei dat ik het heel lief vond maar dat het oke was met me Bij deze Schot liep ook James mee,die zong onderweg (Wat geweldig enkele gingen ook meezingen geeft zo veel energie en vrolijkheid. Onderweg stond er een bord met oase genaamd Je zou er ook koffie krijgen,niks te zien van koffie Toen ik zei where is koffie,geloof het of niet 5 min later stopt er een auto,jonge vrouw stapt uit gooit de bak open en jawel koffie thee bananen,in een woord schitterend. Geslapen in albergue el pajar de ages Pompoensoep en paella en pudding gegeten,natuurlijk rode wijn wat er bij hoort. We zaten aan tafel met ier en aziaat iet was met de fiets onderweg. Slapen ging redelijk voor het eerst met alletwee de oordoppen geslapen want het werd me wat te veel hout gezaagd

1. John Pelz:
    9 mei 2018
    Sjiek man, die vrouw is op TV geweest.
  2. Sally Leurs:
    9 mei 2018
    Wat vliegt de tijd, tweede week alweer. Geen last van het warme weer?
  3. Tonia:
    Top.
  4. Tiny Smeets:
    Super 👍👍
  5. Hanneke:
    9 mei 2018
    Wat een ervaring!..leggen jullie ook steentjes???
  6. Victor Abratanski:
    9 mei 2018
    Bewondering voor beiden. Maar lijkt me ook een genot en belevenis om mee te maken.
    Ik krijg er ook zin in.
  7. Marion van Dam:
    9 mei 2018
    Wat een prachtige route met schitterende verhalen!
    Ik volg jullie avontuur vol spanning en ik vind het geweldig dat jullie ons die gelegenheid geven.
    Ik ben ook zo benieuwd naar jullie verhalen.
    🤗
    Veel plezier verder en voorzichtig onderweg.
    Groetjes van ons allemaal 🙋🏼
  8. Frans en Tine:
    9 mei 2018
    Wat is het toch heerlijk om steeds weer jullie verhalen te lezen....prachtig, hoe jullie dit avontuur beleven en van alle mooie dingen kunnen genieten. Zóveel respect hebben we voor jullie beiden!!
  9. Marcelle van 't Hoog:
    11 mei 2018
    Hier is dan eindelijk "de mam". Ben zelf net terug. Ik heb bewondering voor jullie. Dit is wat anders dan tennissen! Afzien hoor, kou en ik zie zelfs nog sneeuw! Jullie ontmoeten veel mensen en horen veel interessante dingen.
    Heel veel sterkte met het wandelen en hoop dat de weersomstandigheden beter worden.
    Kijk binnenkort weer naar jullie avonturen.
  10. Marlies:
    13 mei 2018
    Hallo lieve jongens, wat een belevenissen zeg!! Volgens mij heb je dadelijk nog een paar weken vrij nodig om het allemaal te verwerken. Prachtige foto's. Heb respect voor jullie. Geniet nog verder van jullie avontuurlijke reis. Lieve groetjes van ons😘😘😘
  11. Marianne en Alois:
    13 mei 2018
    Hoi die pelgrims wat een belevenissen en prachtige foto's en prachtig om jullie te volgen ik bewonder jullie houdt de moed erin en geniet samen verder van jullie mooie tocht l groetjes van ons nne