Vijfde week

Maandag
Naar ponferrado gelopen , vertrokken met iets mist.
Flinke afdaling met grote stenen.
Eerste dorp was er geen bar méér 😐
Weer was wat triest dreigde te gaan regenen,rust genomen op bankje van huis.
In ieder dorp zie je mooie huizen maar heel veel vervallen bouwwerken (mensen verlaten de dorpen) .
Voor ponferrado zaten we op bank voor de voet nog eens goed in te smeren,stopte de politie,wij ojee en nu.
Ze vroegen of we hulp nodig hadden, zo ja dan konden we instappen dan brachten ze ons naar stad.
We vonden een dat zo'n mooi gebaar. Dat is camino time
We sliepen in mooi hotelletje, effe luxe mag ,we hadden tenslotte iets te vieren , het bleek nl dat ik 12 1/2 jaar bij ij meander werk.
Toen we de stad bezochten rond 1800uur, waren er veel politie mensen bij de kerk (zelfs hoge functionarissen)veel mensen van het dorp gingen naar kerk
Wij dachten wat zou hier zijn,bleek dat een begrafenis van waarschijnlijk een politie man,wat een ceremonie en wat een verdriet (stond zelf mee te huilen).
Van te voren hadden we de kerk nog bezocht,voor een kaarsje aan te steken (te weten dat tijdens de hele camino geen echte kaarsen gebruikt worden maar lampjes uitziend als kaarsen. ) Arnoud zei anita deze kaarsen zijn groter dan zullen ze ook duurder zijn.(stond ook nergens) oke ik gooi er een euro in en met gaan er 10 lichten aan ,arnoud schoot in de lach,leek wel of ik aan het gokken was in de kerk. Heb heel wat gebedjes nog gedaan.
Dinsdag
Naar villa france del bierzo gelopen,ontbijt zelf samen gesteld en genuttigd op kamer(daar we rond 7.30 uur wilden vertrekken,want we planden 25 km te gaan lopen.
Gestart met regen , maar gelukkig niet zo warm als in Nederland, in de middag droog en rond de 21 graden.
onderweg veel verschillende jacobs gezien,leuke pauze plaatsen.
Smiddags gegeten in mooie bar in cacabelos,aan deur zat gewicht zodat hij vanzelf dicht ging,veel hout en erg gezellig.
Deze dag weer een mooie natuur, druivenranken en wat heuvels.
Bij een punt splitste zich de camino,of de grote weg volgen of door een kleine omweg
Gelukkig hadden we voir de iets kleine omweg gekozen.
Ten eerste prachtige vergezichten en ten tweede een terrasje tegen gekomen ,waar de mensen van het dorp zaten,héérlijk dit mogen beleven. Woensdag Vertrokken naar vega de valcarce. 16.3 km langs de weg gelopen. Gelukkig wel vaker wat dorpjes tegen gekomen. Marita uit Duitsland en judy van de USA zijn een stuk met ons gelopen. Fijn vroeg op bestemming voor de was te doen en effe bij te komen. Nu in bar alles noteren en hier hangt een bord met nog 164 km te gaan naar Santiago

1. Tiny Smeets:
    30 mei 2018
    Hoi luitjes had jullie gezicht willen zien bij de kaarsjes voor de rest vol houden en veel plezier gr HUB en Tiny
  2. Harry en yvonne:
    30 mei 2018
    Wat ee geweldig avontuur..de volgende kiër gòn ich mit
  3. Tonia:
    30 mei 2018
    Wow al onder de 200 .Blijf doorzetten , blijf schrijven en blijf foto,s plaatsen .
    Toi Toi Toi.
    Had ik willen zien in de kerk Gelukkig dat er geen papier geld in kon .
  4. Hanneke:
    30 mei 2018
    Heee kanjers...wat weer een mooi verslag van jullie belevenissen...heerlijk om jullie (vanuit
    Mijn luie stoel😃😃niet heus toch) te mogen volgen..ik google altijd even op de plaatsen die jullie aandoen..kan ik jullie beter volgen en jaaaaa de laatste100 en nog get ..komen eraan...chappeau....en dikke knuf
  5. Frans en Tine:
    30 mei 2018
    Haha, geweldig voor 1 euro zoveel kaarsjes aan in de kerk, had inderdaad ook wel je gezicht willen zien...dat is nog eens waar voor je geld hè? En wat een mooie foto's weer, jullie zijn toch echt bevoorrecht hoor...en nu nog maar minder dan 200km en dan is het doel bereikt, gaat toch snel eigenlijk(van hier uit tenminste). We genieten van jullie verhalen en verheug me op de volgende.
  6. Miranda Boel:
    30 mei 2018
    Mooi verhaal en grappig van die kaarsjes. Geniet nog intens want nu gaat t snel.. x
  7. John Pelz:
    31 mei 2018
    Geweldig, gokken in de kerk en een lift van politie. moet niet gekker worden. nog even volhouden toppers en geniet ervan. Ook de groetjes van Dorien & Semmy.
  8. Ginny Schaffhausen.:
    31 mei 2018
    Haha 10 kaarsjes voor een euro hoe grappig maar wel ook heel mooi om deze belevenissen te mogen mee maken. Toi toi toi liefs Ginny en familie
  9. Marion van Dam:
    31 mei 2018
    Wat hebben jullie dit weer mooi geschreven. Ik lees jullie verhalen met veel plezier! En wat maken jullie geweldige dingen mee. Fantastisch mooi! Deze levenservaring zal jullie áltijd bijblijven.
    Jullie zijn echte kanjers!
    Groeten van ons allemaal. Let goed op elkaar.
  10. Anita:
    2 juni 2018
    Hoi allemaal
    Ik vind het zo mooi wat voor complimenten we krijgen.
    Geeft de burger moed, vooral de laatste loodjes
  11. Marjo:
    3 juni 2018
    Hoi jullie 2
    Wat geweldig die verhalen en super dat jullie het zo ver al gesjaft hebben! Jullie kunnen trots zijn op deze tot nu al gehallde prestatie! Zet m op verder! Ik reis mee, door jullie verhalen😄