Vierde week

25 mei 2018 - Astorga, Spanje

Donderdag
Na een lekker ontbijtje om 745uur op pad.
Eerst 11/2uur rechte weg,gaan we de landweg op
Gaan vandaag 17km lopen.
In het stadje peunte y hospital de arbigo is een brug met 16 bogen,er is hier veel geschiedenis over een ridder die met iedere passant een gevecht aan ging zodat hij verlost kon worden van zijn gevangenischap (gelukkig was hij er niet op donderdag)
De laaste km liepen we bijna alleen
Velen bleven in dorp
Wij gingen naar santibanez de val de iglasias,waar eigenlijk maar 1 herberg was
Even kwam me een eenzaam gevoel op ,zo van stel.je voor die herberg is niet leuk of vol.
Zou het wel.veilig zijn?
Maar gelukkig is in Spanje de tijd ok.niet stil blijven staan,er waren 2 herbergen.

Vrijdag
Naar murias de rechivaldo gelopen.
Onderweg zie je landschap veranderen.
Ong 4km gelopen kwamen we een hutje tegen waar een jonge man leefde die elke pelgrim begroet
Hij had ook veel fruit,brood,jam enz en vroeg zich er een donatie voor.
Ook een man met gitaar die over de camino zong,id is dan even ontspannend voordat je verder loopt.
We dachten na een kleine pauze 8km door te lopen naar astorga.
Maar dat viel niet zo goed,alletwee last van linker voet (langer onderweg en dan wordt je een beetje overmoedig ๐Ÿ˜Ž)
In astargo aangekomen,hebben we eerst wat gegeten,tijdens dit begon het goed te regenen.
We hebben hier ook de kathedraal bezocht.
Toen op pad vot de laatste 5km van vandaag.
Eerst in 4 weken met regenponcho gelopen.
WE LOPEN NOG 255KM NAAR SANTIAGO !!!!!!!!

1. Harry en yvonne:
    25 mei 2018
    Dat is mich nog een end wat uur lope mot. Mar noa al die oefening geet uch dat och nog lukke. En ich weet zieker dat wen dur ridder op donderdig doa woar gewea, houwt uur um versjlage ;-)
  2. Frans en Tine:
    25 mei 2018
    Nog 225km, dat is nog even doorlopen hรจ? Pfft...maar ja, van de andere kant...jullie hebben al meer dan de helft erop zitten, dat dan ook weer. En zo langzamerhand zul je enige vorm van luxe wel extra gaan waarderen of niet dan? Maar ja, je bent niet voor niks op pelgrimstocht, dan moรฉt je afzien!! Mensen, nog heel veel goede kilometers en ik wacht met spanning op het volgende verslag...
  3. Tiny Smeets:
    25 mei 2018
    Super nog eventjes volhouden en voor zichtig met de voetjes de kleur poncho zegt wel van welk land jullie komen vindt het geweldig ook de foto's ๐Ÿ˜ค๐Ÿ˜ค
  4. Jeanny Ligter-Sijen:
    25 mei 2018
    Jongens jullie zijn geweldig bezig ga zo door!! De laatste loodjes wegen het zwaarst Hopelijk droog maar niet te warm zoals hier op dit moment
    dikke knuffel voor mijn buurjongetje en zijn vrouw
  5. Tonia:
    25 mei 2018
    A en A go on .Foto.s weer geweldig om te bekijken .๐Ÿšถโ€โ™‚๏ธ๐Ÿšถโ€โ™€๏ธ๐Ÿ‘
  6. Marion van Dam:
    26 mei 2018
    Hey kanjers ๐Ÿ™‹๐Ÿผ
    Ik heb iedere keer weer meer respect voor jullie allebei!
    Wat zijn jullie doorzetters en moedig.
    Ik volg jullie avontuur met grote spanning.
    Nog de laatste kilometers en dan hebben jullie die bijzondere toch helemรกรกl doorstaan. De laatste loodjes...
    Succes gewenst en geniet er vooral van samen van. Let goed op elkaar op.
    Dikke knuffel voor jullie allebei en lieve groeten van ons allemaal.
    ๐Ÿ˜˜
  7. Marianne en Alois:
    26 mei 2018
    Hoi pelgrims wat bijzondere foto's mooie kerken en leuke ontmoetingen dat is wel veel om te verwerken houdt de moed erin op naar santiago
  8. Marlies:
    27 mei 2018
    Hoi Toppers, jullie zijn geweldig. Diep respect!!! Wat een reis. Wij hebben deze week ook vakantie gehad maar wij hebben het rustig aangedaan ๐Ÿ˜‰. Hoop dat jullie nog goed weer blijven houden en niet te warm. De foto's zijn ook prachtig. Hou jullie taai en jullie gaan het redden. Lieve groetjes en dikke knuffels van ons.๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜